*Update 14-12-2020* Uitleesstoring van de slimme meter
Door een storing in het uitleessysteem van Enexis Netbeheer kunnen de standen op uw nieuwe slimme meter op dit moment niet worden doorgegeven aan de door u gecontracteerde partijen. Maakt u gebruik van een app of verbruiksmanager dan kunt u daarin tijdelijk de meterstanden niet zien door deze storing. Wel kunt u de meterstanden zelf gewoon op het display van uw slimme meter bekijken.

Telwerk laag tijdens storing
Als gevolg van deze storing wordt uw energieverbruik gedurende de storing alleen op het lage telwerk geregistreerd (T1). Heeft u zonnepanelen? Dan wordt de teruglevering van de energie momenteel ook via het lage telwerk geregistreerd (T3). De telwerken vindt u op het display van uw slimme meter.

Status
Wij bieden onze excuses aan voor het ongemak dat u mogelijk ondervindt en wij werken hard aan het oplossen van de storing, maar wij kunnen op dit moment helaas nog niet zeggen wanneer alles is opgelost. Zodra de storing is verholpen zijn de standen vanzelf weer zichtbaar in de app of verbruiksmanager en worden de meterstanden weer via de juiste telwerken geregistreerd. U hoeft zelf niets te doen. Wel vindt u via “Veel gestelde vragen” informatie over de status van de storing en antwoorden op veel gestelde vragen onder “slimme meter uitleesstoring”.

*Update 1-12-2020* De uitleesstoring is inmiddels opgelost, behalve voor nieuwe slimme meters. Hebt u na 1 oktober een nieuwe slimme meter gekregen? Dan kan het probleem zich de komende tijd nog wel voordoen. Als de standen niet beschikbaar zijn via de app of verbruiksmanager, kunt u de meterstanden wel gewoon op het display van de meter bekijken. Voor vragen over de verbruiker app, moet u zich vervoegen bij uw leverancier.

*Update 5-11-2020* We zijn nog steeds hard aan het werk om de storing op te lossen. Gelukkig wordt het grootste deel van de meterstanden weer correct uitgelezen. Door bugs in het systeem duurt het oplossen van het laatste deel van de storing helaas langer dan verwacht. U kunt de standen wel nog steeds via de display van de meter bekijken. We houden u via deze pagina op de hoogte.

*Update 2-11-2020* De storing is bijna helemaal verholpen. Op dit moment wordt ongeveer 90% van de meterstanden weer correct uitgelezen. We verwachten dat we het probleem de komende dagen helemaal op kunnen lossen.

Door een uitleesstoring zijn de meterstanden van de slimme meter op dit moment niet beschikbaar op de app of verbruiksmanager van uw energieleverancier. U kunt de standen wel gewoon op de display van de meter bekijken. Wij werken hard aan een oplossing en verwachten dat in de loop van deze week de standen weer beschikbaar zijn. Zodra de storing verholpen is, komen alle juiste meterstanden vanzelf weer beschikbaar.