Voorkom afsluiting van gas of stroom
Heeft u geen energiecontract?
Dan kan N.V. RENDO uw elektriciteit en/of gas afsluiten. Dat doen wij nooit zonder eerst een brief te sturen.
Wat kunt u doen om afsluiting te voorkomen?
Bel ons direct zodra u een brief van ons krijgt. Wij kijken dan samen met u naar een oplossing.
U bereikt ons op telefoonnummer 0522 – 85 68 83
Wanneer sluiten wij af?
Om energie te gebruiken, heeft u een energiecontract nodig. Dat contract sluit u af bij een energieleverancier. Als uw contract stopt, krijgen wij hiervan bericht via het Centraal Aansluit Register (CAR). Vanaf dat moment starten wij de afsluitprocedure.
Heeft u op tijd een nieuw energiecontract?
Dan zien wij dat in het CAR en stopt de procedure. Geen nieuw contract? Dan kunnen wij u afsluiten.
Wat kunt u zelf doen?
Regel op tijd een energiecontract. Neem zo snel mogelijk contact op met een energieleverancier en sluit een geldig contract af.
Bel liever dan aanmelden via internet. Bellen gaat sneller en voorkomt fouten. Online aanmelden kan langer duren of minder opties geven.
Belangrijk om te weten
Een aanmeldbevestiging is nog geen startdatum. Uw leverancier bevestigt de aanvraag, maar dat betekent niet dat het contract al is begonnen. U kunt afzien van de wettelijke bedenktijd. U heeft standaard 14 dagen bedenktijd. Wilt u sneller aangesloten worden? Vraag dan uw leverancier of u kunt afzien van deze bedenktijd.
LET OP: Als u dat doet, kunt u het contract niet meer zomaar annuleren.
Waarom duurt het soms langer?
In sommige situaties duurt het even voordat wij uw nieuwe contract zien. Bijvoorbeeld:
- Uw aanmelding is bevestigd, maar de startdatum is nog niet begonnen.
- Er is vertraging in de gegevensoverdracht naar het Centraal Aansluit Register.
Heeft u hulp nodig?
Bel ons gerust via 0522 – 85 68 83.
Wij helpen u graag verder.