Opname meterstanden
Heeft u een op afstand uitleesbare (slimme) meter, dan hoeft u geen meterstanden door te geven. Uw netbeheerder leest de standen uit en geeft deze door aan uw leverancier. Aan de hand van deze meterstanden verstrekt uw leverancier u periodiek van een verbruiksoverzicht.
Heeft u geen slimme meter of wordt deze niet op afstand uitgelezen, dan moet u de meterstanden zelf doorgeven. Ten behoeve van de jaarafrekening zal de leverancier u hiervoor benaderen, bijvoorbeeld door het toesturen van een meterkaart of een verzoek via de mail. Dat geldt ook voor wanneer u verhuist of switcht naar een andere leverancier.
Heeft u geen slimme meter of wordt uw slimme meter niet op afstand uitgelezen? In dat geval komt een medewerker van N.V. RENDO ééns per 3 jaar bij u thuis om de meterstand op te nemen en de meetinrichting te controleren. De wetgever heeft de netbeheerder voor zijn fysieke opname 1 keer per 3 jaar namelijk een inspanningsverplichting opgelegd. Deze verplichting geldt niet voor slimme meters die op afstand uitgelezen mogen worden. N.V. RENDO geeft de opgenomen standen vervolgens door aan uw energieleverancier.
Uw energieleverancier is uw aanspreekpunt
Heeft u vragen over uw (geschatte) meterstanden, (jaarlijkse) verbruik, het herstellen van foutieve meterstanden, uw factuur (eind- of jaarafrekening) en/of voorschotten? Neem dan contact op met uw energieleverancier.
N.V. RENDO is uw aanspreekpunt voor:
- Onderhoud aan het netwerk bij u in de straat en in de buurt.
- Schade, gebreken of onregelmatigheden aan uw aansluiting, de gas- en/of de elektriciteitsmeter of het netwerk.
- Het tot stand brengen, onderhouden, wijzigen of uitbreiden van uw energieaansluiting.
- Het afsluiten van de energietoevoer als er geen energieleverancier actief is.
- Technische vragen over uw aansluiting.
Heeft u toch nog een vraag? Kijk hier of het antwoord tussen de veelgestelde vragen staat. U kunt ook informatie rond elektriciteit en gas bekijken op de site van ConsuWijzer.